چی شد سیلی خوردم!

می‌خوام براتون داستان سیلی خوردنم را بگم!


یکی از بعدازظهرهای تابستان، داوود اصفهانی به همراه همسر و دخترش در پارک قدم می‌زدند. داوود آن سال مدیر بخش دیجیتال یک چاپخانه معتبر درشهر اصفهان بود و در زمینه تخصّصی خود اعتبار خوبی داشت. در آن بعدازظهر تابستانی به کیوسک اسباب بازی فروشی بزرگی رسیدند و برای خرید بازی با فروشنده که ظاهراً دکترای روانشناسی داشت وارد گفتگو شدند. فروشنده از دختر داوود اصفهانی تست هوش گرفت و گفت بسیار باهوش است. از کدامیک از شما ارث برده است، آقا مدرک تحصیلی شما چیست؟ داوود پاسخ داد دیپلم. فروشنده گفت نه به شما نرفته و پرسید خانم مدرک شما ؟ ...
آنجا بود که جهان پیش چشم داوود سیاه شد و احساس ضرب سیلی محکمی را برصورت خود حس کرد. داوود اصفهانی تا آن زمان دوره‌های گرافیک، IT، طراحی صنعتی و چند مورد دیگر را بطور آزاد گذرانده بود امّا آن روز با تعجب به فروشنده گفت، فکر نکنم مدرک تحصیلی ربطی به هوش داشته باشد امّا فروشنده، نظر دیگری داشت. خریدار و فروشنده به یک بازی جدید که در جهان مقام دوم را کسب کرده بود رسیدند (Abalone). فروشنده بازی را توضیح داد و با داوود وارد بازی شد، امّا این اولین باری بود که داوود این بازی را انجام می‌داد و فروشنده در آن بازی حرفه‌ای بود. در دقیقه 40 داوود با امتیاز 5-6 شکست خورد. فروشنده گفت یک تازه کار دقیقه 10 شکست می‌خورد ولی تو... خاطره سیلی آن روز از یاد داوود نرفت. چهارسال بعد داوود اصفهانی یک مدرک کارشناسی هم روی بقیه مدرک هایش گذاشت تا افرادی که مدرک گرا هستند نیز جواب خود را گرفته باشند. امّا مهم این بود که داوود توانست در این راه خود را پیدا کند و برای اعتبار واقعی تلاش کند. مدرک اعتباری برای افراد مدرک گراست ولی داوود ریشه و بنیادی را در طول مدت تحصیل خود شکل داد تا خود را با برند شخصی داوود اصفهانی مدیر تبلیغات تجاری ارائه کند و آموخته‌های خود را در اختیار دیگران قرار دهد. او توانست به عنوان کارشناس تبلیغاتی چند مقاله در روزنامه دنیای اقتصاد داشته باشد، همچنین درکتابی پرسش‌های طراحان قبل از چاپ را پاسخ گفت و تآلیف کرد و در مسابقه طراحی نشان شهری درجایگاه نفرات برتر مسابقه قرار گرفت تا در دنیایی که اسم ها اهمیّت پیدا می‌کنند او نیز نامی ثبت کرده باشد. امّا این کافی نیست و لازم است تا زیرساخت‌های کسب و کار را هم چیدمان کند، پس در دوره قدرتمند تجارت بی همتا و دوره تعالی سازمانی نیز شرکت کرد تا پایه‌های تعالی خود را محکم‌تر بنا کند. در این دنیای پراز اسم و نفراین برند است که اعتبار و جایگاه فرد را تعیین می‌کند، در یک جمله " برند، ایجاد وفاداری در مخاطب است " پس حالا که مسیر درست را پیدا کرده دوست دارد تا بقیه مشتاقان این مسیر را کمک کند. معروفیت و محبوبیت دو واژه ایست که اغلب یکسان تفسیر می‌شود. مهم این است که زمانی که نیستید مردم در مورد شما چه نظری دارند. اگر دوست دارید نام محبوبی داشته باشید، به خوبی‌ها عادت کنید وبه درستی آن‌ها را ارائه کنید. داوود اصفهانی همچنان درحال مطالعه و ارائه کردن است، ... درخشیدن همیشگی نیست، مگر این که " با هم بدرخشیم "

تا کنون چه کرده‌ام؟

  • کسب مقام نفرات برتر مسابقه کشوری

    داوود اصفهانی با استفاده از آموخته های خود در طراحی پرسپکتیو، معماری، نقشه کشی و گرافیک در مسابقه طراحی نشان شهری شرکت کرد و در مرداد ماه 1396 مفتخر به دریافت لوح تقدیر و تندیس نفرات برتر مسابقه کشوری طراحی نشان شهری از دست بزرگوارانی چون ریاست دانشگاه فرهنگ و هنرجناب دکتر مشکلانی، ریاست اداره ارشاد اسلامی جناب دکتر ارزانی، ریاست سازمان تبلیغات اسلامی جناب قطبی و معمار بزرگ جناب دکتر قانعی و همچنین از هنرمندان معروف شهر جناب اکلیلی، کارآفرین محبوب جناب صرامی و اعضای محترم شورای شهر اصفهان دریافت نمود.
  • نگارش کتاب 101 نکته طراحی برای چاپ

    یکی از اتفاقات حرفه ای کسب و کار داوود اصفهانی، تحصیلات در زمینه فعالیت کاری خود است. تحصیلات دانشگاهی در زمینه طراحی و چاپ و تجربه 15 ساله فعالیت کاری در محیط های خدمات پیش از چاپ و پس از آن او را تبدیل بهیک کاردان صنعت چاپ نموده است. در کتاب طراحی برای چاپ در مجموع با ارائه 101 نکته کلیدی به 303 پرسش طراحانی که برای چاپ اقدام می کنند، پاسخ داده است.
  • چاپ چندین مقاله در روزنامه دنیای اقتصاد

    یکی از اقدامات مهم یک مدرس، ارائه آگاهی های خود به دیگران است. داوود اصفهانی در مقام یک کارشناس مدیریت تبلیغات لازم است تا بتواند بصورت تخصّصی مشاوره هایی در زمینه ی تخصّص خود ارائه نماید. روزنامه دنیای اقتصاد به عنوان تخصّصی ترین روزنامه در زمینه موضوع اقتصاد وظیفه دارد تا راهکارهای سازنده و صحیحی را در اختیار مخاطب خود قرار دهد و این اتفاق برای کارشناس و مشاور تبلیغات افتخاریست که چندین بار نصیب داوود اصفهانی گردیده است.
  • طراحی هویت سازمان‌ها و نهادهای معتبر

    یکی از اصلی ترین و خلاقانه ترین موضوعات طراحی گرافیک، طراحی لوگو، آرم یا نشانه است. جالب اینجاست که یکی از اصلی ترین خصوصیات لازم برای یک برند نیز همین موضوع است. داوود اصفهانی توانسته است با استفاده از اموخته های خود در زمینه طراحی گرافیک و ساختارهای اصولی تبلیغات، چندین لوگو و نشانه برای شرکت ها و نهادهای مختلف طراحی کند. دو مورد از این طراحی ها مربوط به فعالیت هایی در کشور استرالیا است.